La
simularea din 5 martie 2014, pentru disciplina Istorie, la Liceul Teoretic Roznov, au participat toţi elevii
claselor a XI-a C (27) şi a XII-a C (31). Rezultatele obţinute de elevi la
această disciplină nu au fost însă mulţumitoare, în condiţiile în care 10
dintre cei 31 de elevi ai clasei a XII-a C au promovat, cu note cuprinse între
5,10 şi 8,40. La clasa a XI-a C au promovat la Istorie şase elevi, din
27, cu note cuprinse între 5,00 şi 9,35.
Satisfăcător a fost rezultatul obţinut, la clasa a XI-a- Filologie (Diriginte - Prof. Dr. Paul-Daniel Nedeloiu) de eleva Mihaela Popa, care a luat la Istorie cea mai
mare notă la toate clasele
implicate (XI-XII) şi peste toate
disciplinele de studiu – nota 9,35.
Cele mai
frecvente erori pe care elevii le-au făcut la istorie au ţinut de interpretarea greşită a cerinţelor de la
subiectele I şi II (care sunt alcătuite pe baza unor texte istorice),
neidentificarea corectă a relaţiei de cauzalitate-efect între diferitele
informaţii din textele istorice (deşi unele erau evidente!), neprezentarea unor
fapte, acţiuni, evenimente istorice (de cele mai multe ori doar au fost
menţionate, elevii pierzând din punctaj), lipsa formulării unor opinii cu privire la
evenimentele istorice redate în texte şi neargumentarea corectă a acestora. Cei
mai mulţi dintre elevi nu au abordat deloc eseul, ceea ce indică atât
deficienţe în ceea ce priveşte compunerea unei naraţiuni, cât şi lipsa
învăţării serioase a temelor propuse de MEN pentru simularea examenului de
Bacalaureat 2014.